«Електронний суд»

В понеділок 6 квітня відбулось відкрите засідання Печерського районного суду, щодо розгляду скарги на бездіяльність Генеральної прокуратури України, яка не реагує на електронні скарги громадян. Суд ухвалив задовільнити нашу скаргу в повному обсязі.

Сюжет в новинах ТСН


Скарга на бездіяльність полягає в тому, що Генеральна прокуратура України не реагує на відверте невиконання Прокуратурою Голосіївського району попереднього рішення суду, щодо обов'язкового прийняття заяви в електронній формі.

«Електронний суд» майбутнього


Це слухання є частиною ініціативи ГО «Електронна демократія», мета якої на практиці довести можливість подання сучасних електронних документів в міліцію, прокуратуру та суд, як в найбільш консервативні та юридично врегульовані органи нашої держави.

Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
— Стаття 40. Контитуції України
ПИСЬМО́ВИЙ, а, е. 1. Виражений графічними знаками; написаний.
— Академічний тлумачний словник української мови

В основному законі не згадується папір, пергамент, шкіра чи інший носій, на якому має бути викладено письмове звернення, так само це може бути і сучасний електронний носій. При цьому Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» діє ще з 2003 року.

Найближчим часом такі продцедури, і створена судова практика, дозволять подавати електронні заяви та отримати реальні вирішення своїх проблем, без черг та зволікань, у будь-яких державних органах, не чекаючи прийняття окремих законів з е-урядування.

Суд задовільнив нашу скаргу!


Генеральна прокуратура і Генеральний прокурор особисто зобов'язаний приймати і реєструвати електронні заяви на рівні з паперовими! Вітаємо всіх з цією перемогою! Фотокопію ухвали дивіться у розділі Документи.

Наслідки рішення


Остаточне рішення суду покаже, чи відповідальні прокурори, включно з Генеральним прокурором України, перед законом на рівні зі всіма громадянами. Також це рішення підтвердить, що електронні заяви, оформлені відповідно до чинного законодавства, мають прийматися і реєструватися за тією самою процедурою що і паперові, а не виконання цих вимог призводить до відповідальності.

Дізнайтесь більше про електронний суд


  Наша офіційна сторінка в Facebook — підписуйтесь!

Дистанційний процес майбутнього

Події останніх місяців свідчать про завершальну стадію переходу судової системи до найбільш досконалої форми судочинства — дистанційного провадження.

Це є наглядним підтвердженням реалізації на практиці ініціативи ГО «Електронна демократія», мета якої — довести можливість подання сучасних електронних послуг у найбільш консервативній та звичайно ж найбільш юридично зарегульованій галузі життя громадян — судовому процесі.

В основному законі не згадується папір, пергамент, шкіра чи інший носій, на якому має бути викладено письмове звернення, так само це може бути і сучасний електронний носій. При цьому Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг» діє ще з 2003 року.

Найближчим часом такі процедури і створена судова практика дозволять проводити відеоконференції, подавати електронні заяви та отримати реальні вирішення своїх проблем без черг та зволікань, у будь-яких державних органах, не чекаючи прийняття окремих законів з е-урядування.

Дізнатись більше

Історія справи

Одразу після дня виборів в жовтні 2014 в прокуратуру Голосіївського району м. Києва була подана заява про злочин, що пов’язаний з порушенням правил тиші у день виборів. Така заява була подана у формі електронного документу з дотриманням всіх вимог, встановлених законом. Але прокуратура, всупереч нормам КПК України, не внесла заяву до Єдиного реєстру досудових розслідувань та не надала відповіді заявнику про стан його заяви у встановлені строки. Відтак бездіяльність прокуратури довелось оскаржувати через суд.

13 лютого 2015 відбулося слухання по скарзі на бездіяльність прокуратури, в результаті якого, Голосіївський районний суд постановив, що прокуратура має негайно прийняти нашу заяву в електронній формі та занести ії до реєстру досудових розслідувань.

Окремо варто зазначити що скарга до суду теж була в електронній формі, як і всі документи по цій справі, і це не завадило суду розглянути її та винести свою ухвалу. Пізніше нам стало відомо, що за весь 2014 рік прокуратура отримала та зареєструвала близько 51000 скарг в паперовому вигляді та лише 1 скаргу в електронному.

Докладніше про перший в Україні «електронний суд» читайте в блозі Наталі Абесадзе, юриста, що спостерігала за справою.

Нажаль навіть рішення суду не стало для прокуратури достатнім чинником, місяць по тому, нам так і не було відомо про виконання прокуратурою ухвали суду. Тому ми оскаржили не виконання прокурором ухвали суду в Генеральній прокуратурі України.

На скаргу про невиконання рішення суду Генеральна прокуратура мала б реагувати миттєво, натомість не отримавши жодної реакції ми були змушені знову оскаржити вже бездіяльність Генеральної прокуратури в Печерському районному суді м. Києва.

Скарга на бездіяльність органів прокуратури має розглядатись як термінова протягом 72 годин, в той же час Печерський районний суд вже порушив строки розгляду та призначив засідання лише через два тижні, очевидно затягуючи цю справу та даючи можливість Генеральній прокуратурі підготувати формальні відписки. Перше слухання по скарз було призначено на вівторок 24 березня за адресою вул. Гайцана 4, Печерський районний суд. Після чого було призначено перерву у слуханні до 6 квітня 2015 р.

Нам не відомо що є причиною такого затяжного, умисного блокування розгляду здавалося б звичайної скарги про порушення під час виборів, можливо складнощі викликала електронна форма звернення, але закон про електронній документи діє з 2003 року і ухвала суду це підтвердила, або причина криється в тому що в заяві мова йде про “Опозиційний блок”, тоді постають інші, набагато цікавіші питання.

Електронні заяви оформлені відповідно до норм чинного законодавства та підписані електронним цифровим підписом мають прийматись органами прокуратури та суду на рівні з паперовими (ст. 3 Закону України “Про електронний цифровий підпис”), в разі якщо такі документи не приймаються реакція на такі порушення має бути негайною, а відповідальність повною, у суровій відповідності до чинного законодавства України.

Контакти

За посиланням